Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
צלצל עכשיו! 077-7298288

כיצד לכתוב תוכן קריא באתר

כיצד לכתוב תוכן קריא באתר
23.01.17 מאת: צוות
8 דקות קריאה

תוכן איכותי באתרים הוא כלי מצוין לשיווק האתר ולהגדלת הכניסות.

אבל האם תוכן איכותי בלבד יגרום לגולשים לקרוא את מה שאנחנו כותבים?

ממש לא בטוח!

קחו לדוגמה את המאמר הנוכחי, כתבתי חלק ממנו בצורה הבאה (תמונה):

תוכן לא קריא

האם הייתם נשארים לקרוא אותו? במקרה הטוב, רוב הגולשים היו קוראים פסקה אחת, מתעייפים ומחפשים משהו אחר. במקרה הסביר יותר, אנשים היו בוהים בו 3 שניות, ובורחים החוצה לחפש תוכן חדש.

כאשר התוכן שלך הוא קליל לקריאה, קהל היעד שלך יעכל את המידע שאתה חולק איתו במהירות – מטרה שכל בעל אתר שואף אליה, בין אם אתה מפעיל בלוג, חנות אלקטרונית או כותב תוכן שיווקי באתר שלך.

אז על מה צריך להקפיד כשאנחנו באים לפרסם תוכן באתר?

שורות צרות

שאלתם את עצמכם פעם, למה כל העיתונות המודפסת והאתרים הגדולים כותבים תוכן בעלי שורות צרות במיוחד?

התשובה היא שקשה לנו לקרוא תוכן עם שורות רחבות, העיניים שלנו מתאמצות יותר ומתעייפות יותר ולכן בלי שנשים לב, אנחנו מתרחקים מתוכן כזה.

לא צריך לקחת כדוגמה את האתרים הללו, השורות שם צרות מאוד ולא כל אתר יכול להבנות בצורה כזאת, אבל כדאי להקפיד שתכני הדפים לא יהיו לכל רוחב הדף ולהגביל אותם עם עמודה בצד ימין או שמאל כמו באתר הנוכחי.

מרווח בין פסקאות, שורות, אותיות ומילים

העין שלנו מתבלבלת ומתעייפת מטקסט שנכתב בצפיפות וחוסר מרווח בין השורות. לכן יש להקפיד על ריווח בין שורה אחת לשנייה, צפיפות בין האותיות ובין המילים כדי להקל על העיניים שלנו. כתבתי פסקה זאת בצפיפות על מנת להמחיש את העניין.

ניגודיות וצבעים בטקסט

העין שלנו קוראת בצורה האופטימלית ביותר טקסט הנכתב בשחור על גבי לבן. אך משקולי עיצוב ויחודיות האתר אנו משלבים טקסט בצבעים שונים עם רקעים שונים.

אך יש להקפיד ולשמור כמה שיותר על הכללים הבסיסיים של ניגודיות הצבעים בטקסט שתהיה נעימה וקראיה לעיין.

מומלץ בנוסף לא לכתוב טקסט בהיר על רקע כהה.

טקסט לבן רקע שחור נראה לפעמים יוקרתי, אך טקסט זה קשה יותר לקריאה ומאמץ את העיניים, ופחות מומלץ לאתר עם הרבה תוכן טקסטואלי.

כותרות

השתמש בכותרות כדי לשבור את התוכן בדף. כאשר אנחנו קוראים טקסט אנו מחפשים כותרות ומקטעים בדף. אנו נוטים לקרוא את הטקסט כמקטעים ומחפשים את מה שמעניין אותנו. הכותרות עוזרות לנו בנוסף לרפרף ולראות אם התוכן באמת מעניין אותנו, או לקרוא רק את מה שמעניין אותנו.

על מה צריך להקפיד כשאנחנו באים לפרסם תוכן באתר

תמונות תוכן בעיתון

תמונות, תרשימים וגרפים שווים אלף מילים. אמצעים חזותיים יכולים למעשה לשפר את הקריאה כשהם מחזקים תכנים ארוכים. הם בנוסף מצרים את השורה ומוסיפים צבע לדף, דבר הנותן "חיים" לתוכן.

שימוש בליסטים (רשימה)

יוצרים תוכן שהקוראים לא יכולים להתעלם ממנו.

ניתן בקלות להציג מספר רב של נקודות.

נראים שונים משאר הטקסט, ומספקים הפסקה חזותית לקורא.

קישורים

אחד היתרונות הגדולים של תוכן באינטרנט הוא היכולת שלנו להשתמש בקישורים. שימוש נכון של קישורים עם סטייל נכון יכול לסייע בקריאות של הדף.

הדגשות, קווים תחתונים, צבעים.

השתמש כמה שיותר בהדגשות, קווים תחתונים וצבעים כדי למשוך את תשומת הלב מהגולש, כמו גם לעזור להאיץ את הקריאה בדרך של פירוק מידע לחלקים נפרדים והדגשת מילות מפתח וביטויים חשובים.

פונטים

חשוב להשתמש בגופנים שניתן בקלות לקרוא אותם בדף אינטרנט, כמו "Arial", "Alef", "Tahoma" העגולים ולא בגופנים שקשים יותר לקריאה באינטרנט כמו "David", "Times New Roman", "Narkisim" שלא מתאימים לקריאה מצג מחשב בגלל האלכסונים שבהם. אנחנו לא שמים לב לזה, אבל יותר קשה לנו לקרוא אותם בגלל הריצוד שהם יוצרים במסך המחשב.

בנוסף, אם עד לפני כמה שנים היה נהוג להשתמש בגודל פונט של 12px, היום הוא כבר קטן וקשה לקריאה בגלל רזולוציות מסכי המחשב שהלכו וגדלו. לכן מומלץ שהפונט בגוף התכנים יהיה לא פחות מ 14px.

אולי יעניין אותך גם:

בנייה וקידום אתרים

בניית אתרים לקוסמטיקאיות

חזרה למעלה

על מנת שנכין את ההצעה המתאימה ביותר עבורך, נשמח לפרטים נוספים: 

לפני שאנחנו יוצרים איתך קשר טלפוני בנוגע לבניית האתר הבא שלך, נשמח לקבל ממך כמה פרטים נוספים שיעזרו לנו להבין את הצרכים שלך!