Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
צלצל עכשיו! 077-7298288

עלות הקמת אתר אינטרנט

עלות הקמת אתר אינטרנט
09.03.17 מאת: צוות
8 דקות קריאה

כמה עולה לבנות אתר?

רבים שואלים אותי את השאלה, "תגיד, כמה עולה לבנות אתר אינטרנט?" או "כמה בערך יעלה לי?" ולא מבינים שזה קצת יותר מורכב. הייתי רוצה לתת הסבר לכל אותם המתעניינים לגבי תשובה זו בתקווה שיבינו את התמחור ולמה אין תשובה ישירה.

כשאני הולך לקנות מוצר בכל חנות שמוכרת מוצרים ואני שואל את המוכר כמה עולה לי מוצר X אני מצפה לתשובה סופית לגבי המחיר, כי המחיר נקבע ע"פ הוצאות קבועות מראש שבעל החנות מתחשב בהם כמו עלות גולמית של המוצר, אחזקת החנות, שכר של המוכר וכו' וכך הוא יודע איך הוא צריך לתמחר כדי להרוויח. גם לגבי שעת יעוץ של עורך דין יש מחיר קבוע לכל עורך דין שיודע כמה הוא רוצה לגבות עבור שעה.

אך יש תחומים שבהם אתה לא מצפה לקבל ישר מחיר. אם אתה רוצה לשפץ את ביתך לדוגמה, אתה לא בא לקבלן ושואל אותו "כמה עולה לי לשפץ בית", אתה קודם כל מראה לו את המקום, לאחר מכן מסביר לו את הדרישות, את רמת ואיכות הגמורים שתרצה ולבסוף הוא הולך לביתו ומחשב את עלות החומרים ואת זמן העבודה שייקח לו לבצע ונותן לך הצעת מחיר בהתבסס על כל הנתונים שהצגת לו.

כך גם בניית אתרים. עלות בניית אתר תלוי במרכיבים רבים ומשתנים שצריך להתחשב בהם כדי להעריך את זמן העבודה ועלויות נוספות שיהיה על החברה להשקיע.

כמה עולה לבנות אתר?

לדוגמה:

זמן העבודה וההשקעה יהיה שונה בין אם הלקוח רוצה עיצוב אישי ומקורי לבין תבנית עיצובית מוכנה מראש. עיצוב מקורי לוקח בד"כ זמן עבודה רב של מעצב וסקיצות עיצוביות רבות שנזרקות לפח ומתוקנות עד לשביעות רצון הלקוח. תבנית מוכנה מתוך מאגר התבניות הקיימות שלנו (יש היום תבניות יפות שלא יביישו שום בעל מקצוע או חברה) מצריכה תיקונים מעטים של ארגון התוכן בדף ויישורם מאנגלית לעברית שמצמצמים את זמן העבודה.

זו רק דוגמה אחת, יש כמובן סוגיות רבות שעלינו לבחון על מנת לתמחר את האתר.

במידה וחברה מסוימת מספקת לכם הצעת מחיר מבלי לבדוק לפרטי פרטים את הצרכים שלכם, קחו לתשומת לבכם שיתכן שהחברה אינה יודעת במה העבודה כרוכה בדיוק ועלולים להיווצר אי נעימויות רבות שנובעות מפערים בצרכים בין הלקוח לחברה. תחשבו על הדוגמה שנתתי למעלה עם הקבלן וכמה אי נעימויות יש בעניין הזה כשלא מבינים את הצרכים הייחודיים וסוגרים עם הקבלן על מחיר מסוים ובאמצע העבודה הוא אומר "שחלק זה דורש תוספת מחיר" ואתה הבנת מלכתחילה ש "החלק הזה" כלול.

דברים שעלינו לבדוק לפני שמבקשים הצעת מחיר:

  • סוג האתר שנרצה: אתר תדמית (אתר אינפורמטיבי המציג את העסק, השירותים והמוצרים), חנות אינטרנטית (המאפשרת למכור מוצרים דרך האינטרנט), אתר מורכב ומותאם אישית, או כל אתר או מיזם אחר שנרצה.
  • סוג העיצוב: עיצוב מקורי וייחודי, תבנית עיצובית, או שיש כבר עיצוב מוכן.
  • גודל האתר: כמות הדפים וסוג התוכן הנוכחי והעתידי שישפיעו על נפח האתר ועל מקום האחסון.
  • קהל היעד: אם מדובר באתר גדול עם גולשים קבועים שיגדלו עם הזמן וישפיעו על תעבורת האתר.
  • תוכן באתר: כתיבה עצמית של כל התוכן ע"י בעל האתר או כתיבה שיווקית של התוכן באתר ע"י חברת בניית האתרים
  • תוספות שהיינו רוצים שיהיו באתר כמו: פורום, בלוג, ניוזלטר, גלריה, דפי מוצרים, סקרים, ניהול משתמשים, שפות שונות וכו' .
  • אפשרויות מורכבות: חיבור מערכת פרטית לאתר כדי שיציג את המוצרים, גישה של משתמשים לאתר וכו' .
  • ניהול התכנים: מערכת לניהול תוכן, בלי מערכת לניהול התוכן (אין אפשרות לעדכון התכנים באתר בלי ידע טכני כמו HTML)

כשבעל עסק פונה לקבלת הצעת מחיר, אלו חלק מהשאלות שישאל על מנת להבין את ייעודו של האתר ולספק הצעת מחיר מדויקת אשר תתאים לדרישה.

דברים שעלינו לבדוק לפני שמבקשים הצעת מחיר:

אולי יעניין אותך גם:

כלים לפרסום האתר שלי בחינם

בניית אתרים בצפון

חזרה למעלה

על מנת שנכין את ההצעה המתאימה ביותר עבורך, נשמח לפרטים נוספים: 

לפני שאנחנו יוצרים איתך קשר טלפוני בנוגע לבניית האתר הבא שלך, נשמח לקבל ממך כמה פרטים נוספים שיעזרו לנו להבין את הצרכים שלך!